Valborg

Valborg! Grattis Kungen :D

Började med shoppingdag med mamsen och fotagrafering bland körsbärsträden i Kungsträgården. Tog 1000000000 bilder, lägger ut dom snarast!

Ska detta år fira valborg i tranebergsparken, en park ca 5 min från där jag bor! Vi firar där nästan varje år, så det är lite som en tradition. Gästerna kommer snart så vi ska gå ner med dom! Ha en JÄTTEBRA valborg :D
Kort inlägg idag!

Kramizar Vickan

FREDAG!

Hejsan!
Våravslutning idag alltså! Gick faktiskt rätt bra med koregrafin och så..;)
Ska nu snart äta och självklart titta på Let's Dance!
Hejar på bästabästa Anton, dom andra är bra men han äger ju ut ALLA totalt! Hoppas han är lika bra ikväll!




Ledig nu helgen och måndag,tisdag :D Hoppas ni får en bra helg och en fin valborg!

Kramizar Vickan


Me and my camera


Redigerad i PSE 9                       Foto: Isabelle Modell: Jag

Hejsan!
En bild ifrån sportlovet (tror jag) när jag och Isabelle fotade. Vi frös så in i...., så det borde nog ha varit rätt länge sen...;)
Idag slutade vi efter lunchen så var en rätt kort skoldag. Sååååå skönt! Imorgon har vi våravslutning så skolkören ska uppträda (som jag är med i) Hoppas det verkligen blir bra nu...:)

Kramizar Vickan



The end is always the end...



Redigerad i: PS Elements 9



En bild jag tog nyligen. Våra fina (vissna) levendel-blommor som snart blommar ut! Där ovanför kan ni se en bild jag tagit på sommarlovet på samma blommor. Såååå fina färger!
För er som läser har jag inte bloggat på ca en vecka men nu är jag igång igen! ;)

Kramizar Vickan

18onde

Tjenare!

Är hemma nu från skolan och har precis tatt vaccinspruta. Hahaha, har ONT i armen ;)

Blev tyvärr inget inlägg igår pga. min mammas 49:onde födelsedag! Hade en jättemysig dag och fina paket fick hon! Pappa var tyvärr bortrest så jag och mamma åt tjejmiddag på Caliente, en tapasrestaurang vid Fridhemsplan. Sååååå god mat! Åt oss proppmätta och skrattade mycket <3<3<3

En bild från arkivet idag ;)


Hahaha, länge sen.....Ja den ska se överredigerad ut! :P

Kramizar Vickan

Fräscha till det lite....

Tjenare! Inte bloggat på ett tag nu, men har faktiskt en orsak...;)
Håller på med en ny design som är lååååångt ifrån färdig, så det tar nog ett tag :)

Har väl inte hittat på så mycket dom här dagarna. Skolan börjar efter lovet, piss....:(
Och imorgon har jag HKK-prov i tvättregler, haha VIKTIGT :D
Ok, bjuder ikväll på lite bilder från WHI, några av mina favissar:



Haha, roliga!? Älskar dom!

Kramizar Vickan


Sov 5 timmar...:S

Hallo!

Sitter just nu här och slappar framför datorn på klockan halv fem liksom.
Har inte borstat tänderna, fixat mig, inte någonting....;) Det är bara sååååååååå j*vla skönt ibland :D
Hade en skitrolig kväll igår med några kompisar. Vi hade sleepover med film och MASSA godis! <3
Haha, gick och la oss vid kl.06.00 på morgonen och vaknade vid halv tolv. Bästa kvällen på länge asså <3<3<3

Har tyvärr inga bilder än, så lägger ut en från arkivet. Tagen på Alva för ca ett år sedan! Haha, tittar på dom nu och ser verkligen vad vi har växt! Är inte 100% stolt med denna bild haha, men hoppas ni gillar den!


Redigerad i Picnik/Photoshop Elements 9
Model: Alva     Foto: Jag




Kramizar Vickan

Påsklov :D

Har haft fullt upp i flera dagar nu, så har inte hunnit uppdatera...:)

Lördag: Påskafton! Var på restaurang med släkten i stan! Såååååå god mat :D Åt musselsoppa och världens godaste skaldjursrisotto, mmmmmmm....njamnjam :D

Måndag: Var i Nyköping och hälsade på min kusin Anders. Han passar en hund som heter Zigge, jättesöt. Anders flickvän väntar även barn som väntas komma i September <3

Bilder på gulliga Zigge:




Tisdag:
Har varit med Alva hela dagen och bara slappat...Åkte till träningen vid 5 :)

Imorgon kommer min barndomsvän Rebecka och sover över! :D Saknar dig! <3
Tror inte jag hinner uppdatera då, men kommer nog ett inlägg på Torsdag ;)

Kramizar Vickan


Hafjell 2012

Har nu redigerat MÅNGA bilder ifrån skidresan i Hafjell för ca 3 veckor sedan :)
Enjoy!


Pistkarta över hela skidområdet, JÄTTESTORT! :)


Det var gondollift upp till toppen <3


Min kära mamma, älskar dig! <3



Världens vakraste natur i Norge...(in love) ;)

Fler bilder:


Bild 1: Ännu än bild på fina naturen. Tagen vid backen, så där var snön borta....:)
Bild 2: Vår fina lägenhet/stuga precis vid backen!
Bild 3: Tagen i skidbacken där man ser både gondolliften och området.
Bild 4: Vi bodde på "Alpin Apartments Solsiden". Så bodde på Solsidan, haha :D
Bild 5: Fin solnedgång, tagen från balkongen.
Bild 6: Haha, rolig bild! :D

Alla bilder redigerade i: Photoshop Elements

Det här är inte alla på långa vägar, men det får räcka ;)

Kramizar Vickan

Macarons

Hejsan!

Har vart bakning som gäller idag! Har bakat lite gott påskgodis som jag ska njuta av i helgen :)
Blev klar med min hallon och choklad/hasselnöts macarons precis, är jättenöjd! För att göra det för första gången är jag jag glad över att jag iaf fick ihop allt ;) Hoppas ni blir riktigt suktade, haha :D

Under bakningen


Resultatet:




Receptet jag använde finns här!

Kramizar Vickan

Hugo Cabret

Halloj!
Sorry för dålig uppdatering, men nu har jag äntligen nåt roligt att berätta ;)
Var precis och såg den oscarsnominerade filmen "Hugo Cabret" på bio. Sååååååååååååååå bra!
Den vann ju nästan alla priser som var möjliga på oscarsgalan, så misstänkte att den skulle va riktigt bra :)

Handling:
"Martin Scorsese regisserar Hugo Cabret som berättar historien om en föräldralös pojke som lever ett hemligt liv inne i väggarna på en tågstation i Paris. Med hjälp av en excentrisk flicka försöker han lösa ett mysterium som kretsar kring hans döda far, den ilskna ägaren till leksaksaffären under honom och ett hjärtformat lås som verkar sakna nyckel. Filmen är baserad på Brian Selznicks prisbelönta och fantasifulla succébok En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret (The Invention of Hugo Cabret) och har belönats med 5 Oscar®."

Låter det spännande? Se trailern:



Hoppas ni får ett superbra påsklov!

Kramizar Vickan

Feather

Guuuuuud va jag längtar till sommaren! Bara att tänka på mjuka sandaler och slitna short gör mig varm i hela kroppen!
Inför sommaren tänkte jag mest köra på lite slitna jeansshorts och färgade linnen, och SÅKLART mina älskade fjäderörhängen. Har redan flera par i olika färger, men ska shoppa på mig måååååååånga fler :P
Det är såååå snyggt med utsläppt hår och långa fjäderörhängen som gömmer sig bakom slingorna.

Och ett par snygga sandaler till det; antingen färgade ballerinaskor eller snygga sandalder med killklack. Tänkte faktiskt snart köpa ett par träskor med klack, om jag hittar.....:)



Bilder från Weheartit


Kramizar Vickan

1:a

Hejsan!
Blev inget inlägg igår, var bissy hela dagen!
Sov över hos min kompis fre-lör, hade jäääättemysigt!
Sedan var jag på fest hos min kompis lördagkväll. Hade sååååå kul :D Vi hade spelkväll så tävlade i lag. Mitt lag kom 2:a! :)

Hela dagen idag har jag slappat. Har gått med pappa i Hagaparken och gått förbi Hagaslott och fikat. Vi var även inne på fjäriljshuset och tittade på stora fina fjärilar!
Ska nu titta på avsnitt av "Äkta människor" som jag inte har sett och sen titta på Partaj! Det får man inte missa det är bara bäst :P

Bilder från idag:


Fina fjärilar och blommor på Fjärilshuset


Go-fika! :P

Hoppas ni har haft en bra 1:a April och busat mycket. Själv har jag inte skämtat med någon :(

Kramizar Vickan

Converse

Köpte nya Converse i lördags. Har redan ett par turkos, höga, så köpte ett par låga! Blev kär i färgen direkt <3
Dom ser orange ut, men dom är lite år koral-hållet:


Scorett 699:-
Kramizar Vickan