Urban


Halloj!

Här kommer ännu en bild jag tog förra veckan. Älskar bara photoshop, det gör mycket...:D
Har idag haft en rätt vanlig dag i skolan. Har gjort klart mina mysisbyxor på slöjden haha. Dom blev sååå fina! :P
Skulle även ha haft NO-prov imorgon, men det sköts upp tills på mån pga av att min lärares dator inte funkade så han kunde inte skriva ut provet! Jippi :D
Var även och handlade med min mamma igår och köpte grejor till skolavslutningen. Köpte en jättefin klänning på Urban Outfitters och lite smycken till det!

Förresten, såg Alice som vann Top Model Sverige igår TVÅ gånger! (STOLT) Såg henne först i alvik, precis vid min skola och sedan då på eftermiddagen i Gallerian när jag och mamma var å handla. Hon förföljde mig :P haha

Ha det fint!
Kramizar Vickan

ESC IN SWEDEN!

Ååååååååh HERRE GUD!
Jag kan inte ens fatta det, VI VANN ESC 2012! JUST VI, SVERIGE :D
Loreen gjorde ett fantastiskt uppträdande, varje ton satt perfa!
Jag bokar biljetter redan nu och sticker. Jag SKA vara där nästa år!!!

Haha, här sitter jag och dampar. Nej, men jag e bara såååå jävla glad att vi vann igår. Och ÖVERLÄGSET dessutom!
Man börjar redan nu spekulera vart vi ska ha det nästa år. Det som är synd e att det krockar precis med Hockey-VM så det blir antingen i den splitter nya Friends-Arena i Stockholm eller i Malmö och Göteborg.

Haha, såååå överdrivet. Dom har redan börjat "planera" i tidningen på hur det kommer att gå till under hela programmet nästa år. Typ första akten ska Abba komma in, men dom får tydligen inte stå och återförenas alla 4 tillsammans för det kommer att ta för mycket uppmärksamhet!? haha :P
Hoppas det iaf blir bra och roliga programledare till ESC!

Bildfrossa Loreeeeen <3

Var alltså hos min faster igår och tittade och mös. Skulle sprungit Coopertest med laget idag (7 varv runt en idrottsbana på tid) men det va för varmt. Åkte istället och badade med Alva på Smedsuddsbadet. FÖRSTA DOPPET! :D
Ett inlägg med mycket text men måste skriva av mig någonstans! E bara såååå glad :D

Kramizar Vickan

Desire




En bild jag redigerade idag olika från min lilla fotografering i måndags! Gillar och exprimentera i Photoshop och så...;)

Har ju inte bloggat sen i måndags, så har hänt rätt mycket. Har gått i skolan,haft träning, varit på middag hos kompisar och tittat på Semifinalen i Let's Dance. Min vecka det! <3
Imorgon blir det ingen dans så ska mest slappa sedan sova över hos min faster för mina föräldrar ska på fest!
Har många bilder från fotograferingen som jag lägger upp allt eftersom...

Sköt om er!
Kramizar Vickan 

Götet

Halloj!
Har nu inte bloggat på en vecka men har varit fullt upptagen med annat!

Har varit på Göteborgsbasketfestival, så superduperkul!
Spelar alltså basket i Alvik (en klubb i Stockholm) Har nu spelat i ca 1 och ett halft år!
Vi spelade sammanlagt 4 matcher, kom till 16 dels-final där vi tyvärr förlorade :( Men gick på Liseberg 2 gånger och hade jättekul!

Jag och Betty i mitt lag vann en STOR Marabou mjölkchoklad på lyckohjul! Valde endast 2 nummer (26,28) och det kom på 28! Så glad jag blev :D 20 chokladkakor i en, mmmmmmmmm <3



Åkte även Uppswinget för första gången på Liseberg. Det är skitläskig men jätterolig!
OCH....Åkte ATMOSFEAR (stolt :P) Det högsta fritfallet i Europa med 146 meter ovanför havet. Med fall 110 km/h! Om ni inte har åkt den måste ni! Har aldrig varit så nervös innan, men när man har åkt vill man göra om det, helt klart :D


Uppswinget,Atmosfear



Trailern till Atmosfear. Vågar du?


Har även fotat lite nu efter skolan! Ska ladda upp och redigera dom ikväll tänkte jag. Kommer nog ett inlägg om det imorgon :)

Ha det bra!
Kramizar Vickan

You can't play on broken strings



Hallo!
Fotade självporträtt igår! Blev faktiskt rätt nöjd. Hoppas ni gillar bilden :)
Har som sagt just nu fotovecka i skolan, så idag var det själva fotodagen. Blev i en grupp med nästan alla tjejerna i min klass, så e jättenöjd! :D
Just våran grupp fotade på Skeppsholmen, vid Moderna Muséet. Precis vid vattnet så var perfa! Och just när jag skulle gå imorse kom jag på att jag inte hade laddat min kamera! MARDRÖM! Så när jag tog första bilder i stan står det att batteriet snart kommer ta slut...:/ Men det höll! :D
Vi skulle bara ta porträtt och välja endast 2 bilder, så har nu redigerat dom som blev bra och ska försöka välja 2! haha :P Våran skola var idag även med och deltog i Aday.org:s "Bring your camera" (ni kanske har sett reklamen) som var idag! Alla från hela världen skulle gå ut och fota sin vardag, helt enkelt...

Kramizar Vickan


Shöpping

Halloj!

Har idag varit på stan med min bestisfestis Harriet! Köpte lite smycken och drack 2 cocacola, hehe...Nej, men dom hade gratis cola över hela stan som vi gick förbi var fjärde sekund så kunde inte hålla mig! haha :P
Hade jättekul! Stack ca 11.00 och kom hem 18.00. Så HELA dagen...

Från Instagram:


Smarrig glass ute i solen vid plattan, då är det vår!

Kramizar Vickan

Storstädning när man e slut!?

Haha, fick värsta städmanin igår!
För det första: Jag hade dans kl.12 var helt slut efter det :S, sedan gick vi på thairestaurang med släkten och åt mig proppmätt. Både mamma och pappa är skittrötta efter,som jag också är, och slocknar på minuten hemma. Jag går såklart upp till min gaderob, får för mig att jag ska RENSA HELA och slänga det jag inte behöver och STORSTÄDA!!!
Vad tänkte jag!? Tog mig minst 2 oenhalv timme...
Skulle sedan på middag igen med släkten och vi blev försenade, hahahaha. Hur knäpp kan man va!?

Här kommer lite bilder, var tillomed så generös och tog foto på det också;


Köpte också den tröjan på H&M som jag berättade om! Kommer användas varje dag på beachen;


Lite virrigt inlägg kanske...;)
Kramizar Vickan

Tvspelswebb Tema: Vår




Motivering: När körsbärsblommorna blommar i Kungsträgården vet man att det är vår. Alltid en tradition att åka dit. Valde just denna bild för att jag älskar hur jag fångade biet surrande och man ser dom full-blommande träden.

Kramizar Vickan

TGIF!

Hejsan!

Sorry, har inte bloggat på rätt många dagar nu, men kommer fler inlägg snarast ;)
Har idag efter skolan varit med alva och letat efter vårjacka! Hittade en sååååååå snygg tröja på H&M för 199:- men hade inte råd med den då (damit!), så ska försöka hinna köpa den imorgon :D

Nästa vecka har vi temavecka i skolan, en vecka där man håller på med samma projekt i flera dagar och sedan redovisar, Tema: Foto! JA :D
Kan tyvärr inte vara med på Onsdagen för då är det GÖTET som gäller! Ska på basketcup i Göteborg ons-sön! Är så spännd <3

Tvspelswebb har en ny tävling! Tänkte skicka in, temat är VÅR. Ska bara hitta en passande bild först....
Ingen bild idag, sorry för bara text...

Kramizar Vickan

Spring!


En bild jag tog för någon vecka sen! Älskar verkligen att man ser knopparna på busken komma fram nu när våren är här :)
Har inte gjort så mycket i skolan idag, bara vanliga, långa lektioner...Imorgon är det Idrottsdag (boring) med matsäck haha :P
Kommer snart med mer bilder från Kungsträgården, redigerar...

Kramizar Vickan

Cherry Blossom

Foto: Jag       Redigerad i: PS Elements 9

 

Halloj! Två fina bilder från det vackra Kungsträgården (där jag va i Måndags) Om ni inte har varit där så åk dit, sååååå fint! Har många fler som jag lägger ut vart eftersom...

Har idag haft matteprov i %. Gick sådär...Men hoppas iaf att jag får godkänt! Eftersom det var Let's Dance igår blir kvällen "slappig" haha :D Sköt om er!

Kramizar Vickan


Tiden är redan låååååångt före mig...

Hejsan!
Var längesen jag blogga! Sorry, förstår att det är tråkigt att läsa men ska bättra på det! ;)
Har nu massa bilder från fotograferingen i Kungsträgården och massa annat...
Idag, första dagen efter några dagar ledigt. Haha, känns fortfarande som Måndag i mitt huvud, veckan är ju snart slut REDAN :)
Bjuder på en bild från den bästa inspirationssidan; WHI!

Kramizar Vickan