boy you got my heartbeat runnin' away

Hejsan!

Har precis kommit hem från skolan och ska snart sticka till frisören och klippa mig. Mitt hår är såååå slitet just nu :/
Måste snart sticka, så får bli kort inlägg....:)

Från idag:



Tagen med HTC Rhyme

Kramizar Vickan


Romme

Igår var det alltså frilufsdag i skolan och jag och väldigt många flera valde att åka skidor i Romme!
Mina kompisar Hanna,Issa,Alva och Klara följde med! Vi hade såååååå kul!
Det var ca 50 cm snö, men ändå rätt bra. Slaskigt och blött får man räkna med...
Vi åkte mest röda och svarta backar, för man gled inte ett dugg på skidorna. Det regnade även hela dagen.

Jag hade bokat in en matkupong i tillsammans med bokningen, så man fick välja emellan pasta bolognese och hamburgare. Vi tog köttfärssåsen, och den var inte god! Men det är ju ändå skidmat, så inte så bra kvalitét...


Min köttfärssås. Ser den god ut? :P

Bussen gick kl.06.30 från skolan, så var framme ca kl.09.00. Vi åkte ända tills kl.16.00 sedan gick bussen. Det blev nog sista skidåkningen för iår på tanke hur det ser ut nu ute....:)

Fler bilder:


Kramizar Vickan

Tema: Ätbart

Tävlar med tvspelswebb, tema: Ätbart



Motivering: Tog denna bilden när jag vari Kreta/Kolimbari i somras. Bilden är tagen på en gaturestaurang i stan, god traditionell vaniljglass med chokladsås.

Kramizar Vickan

Träning...

Hallo!

Har idag halvdag så slutade ca 11.30. Hade endast 2 lektioner! yay :D
Har nu varit hemma och bara slappat i några timmar. Ska sticka till basketen om ca 1 timme...

Imorgon är det Romme som gäller! Ska åka dit hela dagen med min skola, SKA BLI SÅ KUL! Ska va i skolan typ kl.06.00 och kommer hem kl.7 på kvällen.
Kommer med mer bilder därifrån soon!


källa: dt

Kramizar Vickan

Våffeldagen

Firade såklart med våfflor just idag! Hoppas ni blir suktade :D




Kramizar Vickan

Trööööööööött :/

Hejsan! Jag vet, dålig uppdatering igen....
Min kompis Felicia sov över igår och hade fullt upp hela dagen :P

I fredags hade jag studiedag :D så shoppade lite med Johanna och Alva. Hittade ett jättefint linne på Hollister och skitfina shorts från Gina!
Se bild nedan:


Tyckte färgen var såååå fin på linnet! Passar till sommaren.
Sedan gick Alva och jag hem till mig och bakade. Hade loppis igår med basketlaget, så vi bakade "marängflarn" och misslyckade "katalanska maränger". Dom Katal.marängerna kunde vi inte sälja,hehe. Dom blev som gummi i mitten fast dom hade stått i ugnen i ca 1 timme...:/


Vårsol i stan, <3 it

Igår, Lördag, spelade jag basketmatch kl.09.00. Vi förlorade tyvärr, men det var superkul! Vi var bara 5 spelare där, så vi hade ingen inbytare. Kan tänka er hur trötta vi var...
Sedan var det dans som vanlig och kl.14.30-17.00 var det loppis, TVÅ TRÄNINGAR PÅ EN DAG!

Sov över med Felicia sedan och tittade för första gången på Breaking Dawn, vet är lite sen...Men den var jättebra! Hade bara lite svårt för dom där blodiga partierna i slutet :)


En bild på Flissan i min Onepiece, lite stor kanske :D

Nu ska jag snart åka och titta på en annan basketmatch som mina kompisar spelar!
Sköt om er!

Kramizar Vickan

Bloggtips

Hejsan!
Har ingen inspiration alls nu att blogga...:/ Så kommer med massa bloggtips på bra bloggar som jag både följer ibland och ofta.
Ellen Ahl Axelsson: En blogg som jag har följt i över ett år nu. Hittade bloggen av en slump. Ellen från Växjö, en så duktig fotograf som både bloggar om stil och bra fototips!
Isabella Johansson: Också känd under namnet Tinkerbella. En känd blogg som jag vet att många känner till. Börja följa!
Linafoto: En jättefin blogg, med en tjej som faktiskt driver ett eget företag som fotograf!
Nevnarien: En blogg som jag faktiskt fick tips om av mina kompisar. Hon är en superduktig fotograf! FÖLJ :)
Alicia: Min kompis fotoblogg. Hon tar jättefina bilder! Läs! <3
Isabelle: Min klasskompis blogg! Även en fotoblogg, hon tar superfina bilder. FÖLJ! <3

Om mer bloggtips är det bara att fråga! ;)

Kramizar Vickan

Take your broken wings and learn to fly

Hejsan!
Inget bloggande igår, men lite idag får ni nöja er med! :)
Inte så mycket som händer denna vecka...Har matteprov i Bråk imorgon och studiedag på Fredag :D
Ska då va med Alva,Johanna och Linnea!

Kommer med en bild ifrån fotning på sportlovet:


Modell: Alva Fotograf: Jag. Redigerad i Photoshop Elements 9

Kramizar Vickan


Hemma!

Hejsan!
Nu är jag hemma i rätt varma Sverige igen. (Det var kallare i Norge)
Kom hem i Lördags natt, typ kl.01.00.
Jag har alltså varit i Harfjell,Lillehammer och åkt skidor. SÅÅÅÅÅ KUL!
Har tagit massor med bilder som jag lägger ut sedan. Måste bara ladda över dom till datorn först....:D
Hann inte lägga upp nåt inlägg igår, var med kompisar hela dagen :)
Ja, kommer med bilder sedan från resan.


Vårblommorna blommar. Äntligen vår!

Btw, fick lite namsdagspresenter!

Klicka för att få bilden större

En HP-box med alla 8 filmerna och...ser ni vad det andra föreställer?
Ett halsband med en sån där godissvamp på! Jättegullig :D

Kramizar Vickan



Så nära men ändå så långt borta


Redigerad i Picnik, Fotogr: Isabelle.

En bild tagen när jag var med Issa på lovet. En utav mina favoritbilder. Hon är jätteduktig! :D

Kramizar Vickan


Eye C U



Redigerat i Picnik


Är just nu i Harfjell/Norge och har det skönt. Det är soligt och skönt, hoppas jag...:D

Kramizar Vickan

Namsdag <3

Idag är det min namsdag! Victoria!
Hoppas alla får en fin dag :D


Jag när jag var ca 4 år. Tagen i Mallorca :)

Kramizar Vickan

Vinnaren :D




Loreen, vinnare av Mello 2012! GRATTIS!
Grät för Danny, han förtjänade bättre...

Mitt sista inlägg innan jag åker!
Sköt om er!

Kramizar Vickan

Idre 2011

Jag åker som sagt imorgon, så tänkte lägga upp lite bilder från skidresan förra året. Tittade igenom bilderna, men hittade dock få bilder som såg bra ut, hehe...
Tänker detta år ta mycket bilder och få fina naturbilder. Lägger ut sedan.

Bilder från Idre 2011



Nedan: Pernilla Wibergs-hotell, där vi har bott dom senaste 2 åren.

Åååh, längtar så till Idre..
Nu får ni tidsinställda bilder framöver! :)
Sköt om er!
Kramizar Vickan


Packning...

Hallo!
Blev inget inlägg igår...Fredagsmyset i soffan pågick hela kvällen :P
Igår kväll kl.17.00 gick jag och familjen på Ho's, en thairestaurang med JÄTTEGOD mat!!! Jag åt vårrullar till förrätt och sedan wokade tigerräkor i sadiesås (typ skaldjursbuljong)
Sen blev resten av kvällen fredagsmys.
Innan vi åkte till restaurangen var jag på stan med Alva och Harriet. Vi var runt på olika H&M och tittade om Marni kollektionen skulle kunna finnas kvar. Kollektionen gick upp i förgår och det var redan SLUTSÅLT!
Men hittade iaf en jättesöt sommarklänning med jordgubbar på. Har tyvärr ingen bild just nu.

Ska sticka till dansen om ca en timme och sedan blir det packning inför skidresan. Vet inte ännu om jag har tillgång till internet där, men annars tänkte jag göra lite tidsinställda inlägg som kommer upp under veckan...

Random:



Ska även åka på skidresa till Romme den 28 mars. Är så spänd!

Kommer med ett sista inlägg i eftermiddag innan jag åker.

Kramizar Vickan





Follow you heart

Hejsan!
Sorry för dålig uppdatering, har haft så mycket i veckan!
Har nu ätit middag och ska snart sätta mig och titta på TV. Har lite läxor, så måste verkligen göra dom också.

Juste! Jag åker till fjällen på söndag. Ska till ett ställe utanför Lillehammer i Norge, kallat Harfjell. Sticker alltså TIDIGT på morgonen på söndag.
Har väl inte så mycket att berätta, life goes on....


Bild från Weheartit

Kramizar Vickan

Halvdag

Hejsan!
Har halvdag idag som sagt, så slutade ca kl.11.30 :D
Jag och pappa stack och åt lunch tillsammans på en jäääättegood kina-restaurang i Sumpan, Winer House. Tog "3 små rätter"


Min lunch ;)

Om ca 3 timmar blir det träning :)

Kramizar Vickan 

Friends <3

Har nu kommit hem från skolan och ska snart äta middag. Har sen träning idag, så sticker kl.19.00 (börjar kl.8) Fick reda på IDAG att jag har halv studiedag imorgon! Slutar kl.12.30 istället för 15.40 :D


En bild jag tog på väg hem från skolan.På Klara och Alva.Har inte så mycket bilder just nu,som sagt...

Kramizar Vickan

GLEE season 2

Hejsan! Sista dagen på sportlovet dådå....:(
Har bara slappat idag och såklart ägnat hela dagen att titta på GLEE såklart!
Tittade klart på hela andra säsongen idag. Kunde inte slita mig.
Sorry att jag tjatar, men GLEE är DEN BÄSTA SERIEN SOM FINNS! Om du inte har sätt något av serien måste du se!!!


Imorgon börjar skolan och träning igen...orkar bara inte, vem gör det!?
Ska snart äta middag sen sätta mig i soffan framför Äkta Människor. Får bli ett kort inlägg idag...

Kramizar Vickan



Photography is a view of life


Redigerad i Picnik

En bild från min och Issa fotografering i Torsdags. Lite överredigerad bild, men aja...
Sitter nu vid datorn och ska snart gå och lägga mig. Tänkte titta klart på ett glee-avsnitt som jag börjat på!

Godnatt! Imorgon är det sista dagen på Sportlovet :(

Kramizar Vickan

Redigering pågår...



Redigerade i Picnik och Photoshop Elements 9

Fotade med Issa i Torsdags och Alva igår. Så här är två bilder från det. Lite smakprov....Eller dom ända bilderna jag har hunnit redigera än så länge :P

Äntligen lite fint väder här i Stockholm. Både idag och igår. Nu kommer våren!
Snart kommer min kompis Johanna, ska planera lite till kollo i sommar. Ska även fota lite ;)

Kommer med lite mer bilder från Issa och Alva senare idag!

Kramizar Vickan

Kreativ!?

Hallo!
Är så trött nu att jag nästan somnar här vid datorn, så får bli ett kort inlägg ikväll.
Har alltså varit med Issa idag. Vi har fotat,målat redigerat bilder. Varit väldigt kreativa kan man säga...:P
Har nu massor med bilder i arkivet efter våran fotodag. Kommer med några redan imorgon! <3



Kramizar Vickan