Afternoon tea






Resultaten på bakningen idag! Lyckat. Eller?

Längst upp: Egentligen receptet på Leilas maränghjärtan. Men det blev misslyckat, så det blev maräng....rektanglar :/ istället.
Nere: Leilas klassiska scones. Dom blev iaf goda!

Imorgon blir det fotodag med min kära vän Isabelle. Kommer med inlägg därifrån imorgon! ;)

Kramizar Vickan


Inspiration från We<3it

Sökte efter lite vårinspiration på Weheartit:





Från: Weheartit



Följ mig gärna!

Kramizar Vickan

Skottdagen

29 Februari. Det är inte ofta det händer...
Ett ovanligt inlägg ida då, som jag inte kan göra förnst fyra år framåt :P
Idag bli det mysdag med min kompis Elisa. Vi ska baka! Kanske cupcakes eller lite fikakakor.

Snön bara smälter och kommer tillbaka igen....Jag vill att våren ska komma hit till stockholm.
Har redan sett att det har kommit många vårtecken på andra ställen i Sverige :/

Ok, bjuder på en bild som är gammal. Har brist på bilder just nu...



Tagen typ 2010. Jättelängesen! Va liten jag var :D

Kramizar Vickan

Tema: Spegling/Reflektioner




Klicka på bilden för att se den större.

Motivering: Den här bilden är tagen i Sharm el Sheikh/Egypten. Den är tagen precis i solnedgången så palmerna speglar sig mot vattnet.
Jag vill vinna den här reflexskärmen.


Är med och tävlar hos Tvspelswebb igen. Temat är nu spegling/reflektioner.
Valde mellan två bilder, men tog denna eftersom jag tycker den är så härlig.

Kramizar Vickan

En gång i Phuket

Hejsan!
Idag var det filmtajm! Jag och alva såg "En gång i Phuket" på sergel. Sååååå bra!




En film värd att se. Det är många roliga skämt och scener.
Blev nästan lite överraskad över hur bra den var! Den är helt tvärtom gemfört med "Sommar med Göran". Helt klart bästa fimen på länge! :)



Den får 5 av 5 stjärnor av mig.

Kramizar Vickan




I know you’re trying to forget...

Godmorgon!

Idag blir det slappdag med min kompis Alva!
Vi ska kanske gå på bio och ha myskväll. Hoppas ni får en härlig dag! ;)




Kramizar Vickan

Fotografiska

Hejsan!
Första dagen på lovet, SÅ SKÖNT!

Idag var det en tur ner till stan och sedan Fotografiska. Har varit där ett antal gånger förut. Det är sååå fina utställningar med fina bilder och jätteduktiga fotografer. Tog även en fika i deras café med Stockholms finaste utsikt.

Lite bilder från Fotografiska:





Såg en jättefin utställning av Anton Corbijn, "inwards and onwards"
Fantastiska bilder på kändisar. En utställning värd att se! Den är uppe
till den 15 april.



Aitor Ortiz hade även en lite mindre utställning. Han visade sina foton
på kända byggnader. Utställningen är uppe till den 4 mars.



Den fina utsikten ifrån deras café.

Kramizar Vickan

Classic Cupcakes






Och sedan...resultatet!
Mina första cupcakes blev ändå rätt lyckade! Vissa blev bättre än andra.
Själva grundreceptet var lätt att göra, det var mer frostingen som var lite petig.
Jag använde mig av den nya spritsen och tyllarna. Att spritsa på frostingen är faktiskt svårare än vad man tror...

Har haft en härlig mys-dag. Imorgon blir det fotografiska med familjen :)

Kramizar Vickan

Coming soon...




Tar ett recept från Leila Lindholms bästa kokbok, A piece of cake.

Goddag Söndag!

Idag blir det bakdag för mig. Köpte ju lite grejor till cupcakesbakning igår, så det är väl bara att börja med en gång!? Har redan tatt upp kokboken och letar efter ett gott recept. Ska även sticka till ICA och köpa lite ingredienser. Hoppas dom blir smarriga! ;)

Resultatet kommer sedan!

Kramizar Vickan


mustache-man



Hejsan!
Glömde visa den roliga ringen jag hittade på Gina för någon vecka sen! Jag fastade för den direkt. Det är som tre ringar i en. En mustasch, näsa och glasögon. Gullig va? :)
Ny vår-accessoar, CHECK!

Kramizar Vickan



Vårshopping

Hejsan!

Har precis kommit hem efter en lång shoppingdag med min kära mamma. Efter min dans stack vi direkt ut på Drottninggatan.
Har hittat en jättefin vårväska från MEXX, så snygg! Den är klargrön och i lagom storlek.
Gick även till en butik kallad Gordon Blau. Köpte spritspåsar och tyllar (munstycken i olika former) till cupcakes. Tänkte börja baka det!


En liten detajl på min nya väska. Kommer med mer bilder sedan :)

Juste!
Vi gör ju tittskåp på NO:n, som vi nu är klara med. Tog kort på det!
Vi var tvunga att göra klart det på typ 30 min, så det blev lite slarvigt. Vi valde stadens eko-system, så vi har alltså försökt skapa en stad. Hoppas ni ser det! ;)




Imorgon blir det bara slappa. Ska också bara slappa på lovet, vara med kompisar m.m. Ska inte åka skidor förns vecka 11.
Nu blir det middag och snart Melodifestivalen!
Ha det gött!

Kramizar Vickan


Prinsessa

Hejsan!
Sorry för dålig uppdatering! :( Har haft så mycket att göra (och läxor), så jag har helt enkelt inte hunnit.

Torsdag ida då!
Började med syslöjd, där vi syr byxor. Man kan väl säga att jag "inte är så bra" på att hantera symaskinen. Så fort jag sätter mig vid en maskin, trär tråden där den ska vara och så, sitter ALLTID nålen fast. Den går aldrig framåt. Ingen kan väl sy perfekt....:/
Titta på "The day after Tommorow" på SO:n. Håller typ på med klimat, så min lärare tyckte det var en bra film. Den var jättebra! Såg den för första gången i sommras. Den är waaaay to bättre än 2012. Den tycker jag bara är sölig...

Min pappa fyller år idag, så vi ska snart ha lite födelsedagsmiddag här hemma med kusiner och kompisar.

Grattis även till Victoria och Daniel som fick en liten prinsessa inatt! Vad kul för dem ;) (hahaha, bebisen föddes på min farsas födelsedag)

Lite bilder från idag <3


Har blivit helt galen i en app, kallad Draw something. Det är som Wordfued
fast man ritar till varandra.




Min klasskompis Isabelle har ett halsband med en kula på äkta kristall.
Den speglar igenom och speglar även ljuset.

Kom tyvärr inte med i fototävlingen och även inte min kompis heller...Bättre lycka nästa gång! Se alla bidrag som kom med på Tvspelswebbs grupp på Facebook.

Imorgon är den Freeedag. Sen är det sportlov som gäller!!! :P

Kramizar Vickan


Tävlar på Tvspelswebb



Tävlar hos Tvspelswebb på facebook. Tema: Ljus

Motivering: Den här bilden är tagen på min vän Alva. Jag älskar hur skuggorna av löven kommer fram mellan solljuset.
Om jag vinner skulle jag gärna vilja ha den här reflexskärmen.


Kramizar Vickan

pluggpluggplugg...

Hejsan!
Bloggar nu på kvällen. Har haft fullt upp hela dagen!
Började kl.12.00 med basketmatch. Vi förlorade :( , men vi peppade ändå :)
Har typ 100 tusentals glosor i olika ämnen den här veckan, så PLUGGADE verkligen...
Har även HKK-prov på onsdag, där jag innan måste lära in ett häfte på typ 15 sidor!!! Livet är jobbigt ibland...;)

Har väl inget annat att berätta. Får bli ett kort inlägg idag :)

Nästa vecka är det sportlov för mig!!!! :P

En bild på min otroligt söta kompis Alva:




Kramizar Vickan

Saturday

Hallo!

Sitter här nu skitsent och bloggar....jag vet. Tänkte lägga upp ett inlägg imorse, men jag hann inte innan min dans
som börjar kl.12. Så gör det nu!

Har haft en jätterolig dag! Jag och min bästaste vän Alva hängde lite på museéum. Det låter tråkigt, men det är faktiskt rätt intressant. Vi var på Vasamuseét, som ligger ungefär vid Grönan.
Vi var där till ca kl.17.00, sen köpte vi lördagsgodis, åkte hem och tittade på Mello.
Ok, ärligt talat. Det sög!
För det första: Molly var den enda som hade en bra låt. Ranelid var SÄMST! Han sjung ju inte ens. Han kom till final istället för Mattias, vilken diss svenska folket! (jag röstade inte) :P
Hoppas det blir bra nästa vecka iaf!

Nu tänkte jag titta på GLEE. Vi tänkte lämna tillbaka boxen och köpa en ny idag p.g.a att skivan inte spelade. Men det var en stor fettfläck på skivan som vi torkade bort, och då funkade det, hehehe...:)
Hoppas ni har haft en härlig lördag!

Har tyvärr inga bilder från idag än. För det första glömde jag min mobil, så vi tog med Alvas mobil. Sen var inte den kameran bra (tydligen) så vi fick låna min pappas mobil. Och nu när jag skulle ladda ner alla bilder hit från hans mobil var ALLA bilder borta!!!! Vilken otur man kan ha ibland, va!? :/
Så jag lägger ut bilderna från alvas mobil så fort jag har fått dom!

Hoppas ni har haft en härlig lördag!

Kramizar Vickan


Nu e de freeeedagmys!!!

Freeeedag! Äntligen!
Startade dagen kl.08.30 med No :(
Vi håller på med typ eko-systemet och gör titthus. Jag är i en grupp med två av mina kompisar och vi gör ett titthus av "staden". Vi gör skyskrapor av kartong, målar lite vägar och gör fina träd. Kul va!? :/
Ska snart börja byta om och fixa mig tills våra gäster som kommer om ca 1 timme. Vi ska ha fredagsmys och äta supergod Thaimat! Ska även titta på The Voice Sverige, har inte följt det sen uttagningarna. Det är väl dueller nu va? Ja, jag hoppas iaf att det är bra.

Förresten, kan tipsa om en bra blogg:

http://photobyallili.blogg.se/

Min kompis blogg. Många roliga inlägg och en väldigt duktig fotograf! ;)

Måste gå nu. Dom kommer snart! :P
Ha en bra Fredag!

Kramizar Vickan

Don't stop beliving, hold on to the feeling....

Hejsan!
Jag klarade SO-provet idag! Var jättenervös innan, men det gick bra ändå. Vet nu att jag hade fel på en fråga, som jag inte fattade, typ om hur gudstjänsten går till i den ortodoxa kyrkan.
Har nu kommit hem och tänkte bara slappa. Har även tagit vaccinspruta idag, så har rätt ont i armen. Ska ta två till detta året. Hatar verkligen biverkningarna efter...
Vi hyrde filmer i helgen och hyrde en film som heter "midnight in Paris" Den ligger på filmtoppen, så ni kanske känner igen den. Min mamma såg den på bio för några månader sen och sa att den var jättebra!
Ursäkta lite flummigt inlägg, skriver från I-paden :S är jätteslö också....

Kramizar Vickan ;)



Redo för våren!


Det är ju som sagt mycket färg till våren. Har redan börjat köpa in lite vårkläder. Jag vet, det är bara Februari. Men någon gång måste man ju börja...

Har köpt 2 toppar,ett par jeans från Gina och 1 topp från HM

Har köpt dom lila, letade länge...var slutsålt överallt
men tillslut hittade vi dom :)


Gina Tricot


H&M

Klicka på bilderna för att få dom större.


Har såklart en liten önskelista också, som jag tänkte matcha grejorna med.

Ett par ballerina ( 99:- ) skor från H&M, finns i MÅNGA färger.

Vill antingen ha klarblåa eller rosa.

Har tittat på lite smycken, det finns en bra hemsida, www.becadesign.se, som har många roliga och annorlunda smycken. Fastnade för dom här:


Tre superfina och gulliga ringar!


Dom här är mina absoluta favissar! Halsband i form av macaroons!
Vill nog helst ha den lila!

Lite små-tips så där!

Kramizar Vickan





Let it snow

Gud va fint det är ute, så mycket snö! Trodde att allt snö snart skulle smälta bort igen, för att det blev varmare, men det gjorde det minsann inte ;)
Igår när jag kom hem från träningen snöade det mycket, så både inatt och då har det kommit snö.

Skippar träningen idag, pga. Religions-prov imorgon, så det blir mest bara chill ikväll...Tänkte snart sätta mig och titta på Top Model Sverige. (inspelat från igår) Har inte hunnit följa det än så länge för sändningstiden är på min träning. Hoppas det är lika bra som den amerikanska! Många säger det, att Isabella Scorupco är bättre än Tyra Banks...

Har alltså haft Matteprov och Musikprov idag. Det gick väl ganska bra,tror jag. Musiken var rätt lätt, där var det bara ett papper som man skulle läsa på, så kunde rätt mycket på alla frågor. Matteprovet var däremot lite svårare, vi har som två olika papper en A-del, som är grundkursen kan man säga och B-delen som är på röd kurs (lite svårare) men jag hoppas jag får godkänd iaf...:S

Ha en bra fortsatt kväll!


Så här såg det ut imorse, på väg till skolan. Mycket snö, kan man säga...



Förresten, vi gjorde pannkakstårta idag på HKK istället för köttfärsås :) Jag lagade den med mina två kompisar Issa och Johanna. Har även en bild på den!


Den blev "jättefin" hahaha, men den var god iaf! ;) Vi stekte pannkakorna
rätt bra....:P

Kramizar Vickan

Onsdag 15:e

Godmorgon! Ska snart gå ner och äta frukost och sticka till skolan, men tänkte skriva ett inlägg för idag :)

Har Hemkunskap första lektionen. Vi ska laga spagetti och köttfärssås! Ska bli jättekul! :P Ok, är inte direkt så bra på att laga mat, men det går bra ändå. Det är ju lektion så man ska ju lära sig en massa...
Efter HKK:n har vi MATTEPROV, Algebra. Har övat hela kvällen igår, så hoppas att jag kan ;)
Efter lunch har vi MUSIKPROV :( ska kunna olika akord på piano/gittar och kunna olika musikord.

Sen är det mitt val, design. Så roligt! Vi kalkerar olika handritade modellbilder och ska sedan måla dom i samma nyanser som den orginala bilden. (så typ göra en kopia)

Ok, nu måste jag skynda mig!


En härlig bild som jag tog i höstas, mysigt!


Kramizar Vickan

Valentines Day

Glad alla hjärtans dag!
Hoppas ni har haft en jättefin dag med många kramar och kanske lite kärlek ;)

Jag har själv fått många kramar och kärlek från mina nära och kära.

Ja, sitter har nu typ klockan kvart i tio och skriver inlägg. Jag vet, jag borde ha lagt in något idag men han inte innan träningen. Så det fick bli nu!
Idag har det väl varit en vanlig tisdag (btw, tråkigaste dagen i skolan :(, men den gick ändå rätt fort. Fick ny spanska läxa och engelska läxa. Båda med typ ca 30 glosor! så måste plugga i helgen. Har även 3 prov denna vecka (SO,Matte,Musik) så det blir pluggplugg :)

Imorse fick jag en jättefin present av mamma. Ett rosa "ägg" som det stod PUSS på, och med massa godis i. Fick även ett fint litet kort.
Se bild nedan:




Lite bilder från idag:

Klicka för att få bilderna större.



Nu ska jag sätta mig och titta på GLEE innan jag går och lägger mig, så spännande!!! :P

Kramizar Vickan

Jag är ett måndagsbarn...

Idag är det måndag! :/ inte jättekul, men sådär...

Jag sluta skolan för ca en och en halv timme sen, så sitter här hemma nu och bara slappar. Ska åka på basketträning kl.7, så ska slappa fram tills dess :)
Idag har det väl bara varit en vanlig dag i skolan. Ni, vet dom vanliga ämnena. Som matte,engelska,svenska och NO.
Lämnade in min Harry Potter-text om Voldemort på engelskan (som jag äntligen blev klar med) och den blev rätt bra! ;) Jag gick bara upp en timme tidigare imorse för att hinna skriva allt och fick sedan springa till bussen i full panik...men det gick väl bra ;)

Nu tänkte jag sätta mig och äta lite mellis och titta på Glee! :D ska även titta på avsnittet som gick igår av "äkta människor" och se vad som händer. En bra rekommendation på serie, den är jättebra.

Lite bilder från idag:




Tråkig matte :( Algebra...


Det var en jättefin solnedgång när jag kom hem. Man ser dom
lite gula molnen där i bakgrunden. (där jag bor är det så många
träd ivägen, men jag hoppas ni ser iaf)


Kram Vickan

Mello 2012

Tjena!
Sitter nu här i rummet och har precis tittat klart på Mello, vad tyckte ni? Jag tyckte väl att inga var "jättebra" den här veckan, men jag hade ändå mina favoriter.
Jag hejade på han som kom till globen efter Ulrik Munter. Haha, kände igen honom ifrån alla high school musical musikaler jag sett när jag var mindre :) (var helt galen i det då,hehe)
Men hans låt var iaf bra, och Ulrik var väl hyfsat bra han också....:P

Ska nu gå och lägga mig och gå upp tidigt imorgon. Håller på med min engelska läxa, som MÅSTE bli klar tills ikväll men det lär jag aldrig hinna :/
Vi ska skriva en text på minst en A-4 om Harry Potter. Tänk vilken drömläxa för dom som älskar det! Jag är däremot inte så intresserad.
Jag skriver om Lord Voldemort, men fattar inte så mycket. Får hjälp av min kompis Anna som är expert ;)
OCH det är en engelska-läxa, så måste skriva den på engelska (pust) :/

Förresten, ett bra tips på en mobilskal-hemsida: skal-man.se
Har en HTC-Rhyme, så det finns typ aldrig något skal till den på någon butik. Men här hittade jag! Dom har typ till alla sorters modeller. Min leverans kom i Tisdags:


Den till vänster: Black Cover HTC Rhyme Purple
Till höger: Sillikon skydd HTC Rhyme Black


Är jättenöjd!
Har även köpt Glee säsong 2 idag på buylando. Satt och drogade hela första säsongen som jag fick låna av min kompis. Har alltid gillat det lite sådär, men har känt att det typ inte var någon serie för mig. Men nu så!


Glee: Season 2
<3 IT!

Ok, ska gå och lägga mig nu! Kanske hinner jag med lite GLEE!

Kramizar Vickan

Victoria

Vad roligt att du har tittat in på min blogg!
Jag heter alltså Victoria, 13 år och bor i Bromma, (ort nära stockholm) med mina föräldrar. På fritiden spelar jag basket och dansar på Lasse Kühlers dansskola. Jag älskar att vara med kompisar och bara slappa.
Här kommer lite random bilder från 2011


Bilden tagen i våras.


Mina älsklingar, Urbanears (salladsgröna) som jag fick i
födelsedagspresent förra året <3



Min bästis Alva, tagen i sommras.


Tagen i våras, alla vårblommor börjar blommstra <3


En bild jag tog i Augusti vid Gröna Lund på Felicia.



Båda bilderna tagna i Kreta/Kolimbari i sommras.
Den andra bilden kan prata för sig själv...

Det är alltså här jag är nu!
Hoppas att ni kommer att gilla bloggen.

Kramizar Vickan







styledbyvictoria.webblogg.se

Hejsan!
Nu kör jag en riktig nystart. Jag kände att det här med fotoblogg inte riktigt var min grej helt och hållet, så nu har jag startat en ny blogg här. Min förra hette styledbyvictoria.blogg.se, så jag tog samma namn men ändrade istället till styledbyvictoria.webblogg.se. Min förra blogg är helt nerlagt, så det går tyvärr inte att komma in på den. Så det är här ni hittar mig nu alltså!
Är nu klart med den nya designen,heathern och allting, så nu är det väl bara att börja :)

I den här bloggen tänkte jag skriva mycket om min vardag och vad som händer i mitt liv, helt enkelt. Jag tänkte ta dom flesta bilderna till bloggen med min nya touch-telefon HTC Rhyme. Den har väldigt bra kamera, så jag tänkte fånga många roliga ögonblick med den. Jag tar såklart bilder med min superzoom Coolpix Nikon P7000 också!

Hoppas ni kommer att gilla bloggen!

Kramizar Vickan