Ingen fantasi...

Hejsan! Dålig uppdatering på bloggen...Oftare och oftare nu....
Just nu har jag faktiskt viktigare saker i min vardag som helt enkelt tar mer tid!
Jag bloggar för att jag vill dela med mig av mina bilder osv. Just nu känner jag att jag inte riktigt har lust att sitta där varje dag vid datorn och skriva. Dålig fantasi-tråkiga inlägg...
 
Jag tänkte nu ta paus i någon vecka. För mig är de så att de är extra kul att blogga när de händer något speciellt. Resor, högtider, fester. Så jag börjar nog igen snart, för julen kommer!
 
Kan skriva nåt inlägg ibland och så. Ibland mer, ibland mindre. Så får de bli!
 
Hoppas ni har haft det bra sen senast jag hörde av mig! :P
Kramar <3
 

Dusty White City

 
Två bilder på paris tagna uppifrån Eiffeltornet. Staden ser nästan ut som den ligger i aska. Alla hus är vita....
 
Har idag tränat med Elisa. Härligt med träning!
Ska nu göra spanskan. Redovisning imorgon! :O
 
Ha de bra!
Kramar <3

Ny vecka!

Kära, kära blogg...Ibland glömmer man den för att man har för mycket och ibland sitter man framför datorn och uppdaterar varje dag...
Nu är jag som sagt dålig på att uppdatera och jag känner verkligen att bloggen inte går i första hand just nu! Men ni för va beredda på att i vissa perioder bloggar jag mycket, andra inte :)
Ska nu sova! Hade NO prov idag och blev faktiskt väldigt nöjd! :D
Förresten, läs min sötaste bästis nya blogg http://feliciaofsthlm.blogg.se.
Hahahah, vet inte om länkningen kom med nu från mobben, men aja :P




Nytt halsband. Köpte i helgen! Den får ha premiär imorgon! ;)

Kramar <3

If you stand behind the clock you can see over Paris...

 
Bild tagen på museét D'Orsay. En gammal ombyggd tågstation som nu är ett konstmuseéum där kända målningar hänger. Jag tyckte de va så coolt när vi gick upp till högsta våningen och befann oss vid den stora stationklockan. Ljuset siprade in från glasfönsterna mellan visarna och bildade så fina siluettskuggor.
 
Just nu tittar jag på Xfactor. Såg inte förra veckan, men blev så besviken att Oscar Zia åkte ut...:(
Hade matteprov idag, gick sådär. Men nu e de bara att tagga till NO provet på måndag hahaha :P
Hoppas ni får en bra helg!
 
Kramar <3

Day and night; Tour Eiffel

 
Har nu fått över alla bilder från resan till datorn och känner mig lättad! Letade just efter dom här 2 bilderna som jag älskar <3
Man ser Tour Eiffel både dag och natt. Samma torn, men ändå så annorlunda...
 
Dag:
Tog "dagbilden" andra dagen efter vi hade åkt upp i Tour Eifell. Vi tog en Crêpe (choklad och Nutella, mmmmmm...) precis vid tornet. Bilden är tagen på bron Bir-Hakeim. Också känd för att va med i filmen Inception. (en utav mina favoriter) Hahahahaha, va bara så stolt när jag gick där på bron....:P
 
 
Natt:
Tog "nattbilden" första kvällen på toppen av Triumpfbågen. Vi gick upp (milslånga trappor!!!) sista turen och de var så fint. Kl.22.00 började Eiffel tornet glittra, ett utav de finaste jag har sett!
 
Älskade verkligen staden och vill bara dit igen! Men nu e de jul som gäller hahahaha TAGGA!
Ska nu äta middag och sedan sticka till dansen.
 
Kramar <3

Hemma!

Äntligen hemma! Längtar dit direkt, men ändå rätt skönt att komma hem till lilla Sverige <3
Har haft en fantastisk resa med många roliga saker.
 
Jag har:

Ätit Crêpe vid Eiffeltornet

Varit uppe på taket av Triumpfbågen på kvällen och sett Eiffeltornet glittra
 
Varit på både Musee D'Orsay och Cenre G. Pompidou
 
Har ätit Eclair på ett klassiskt franskt bageri
 
Har köpt 12 macaroons på Ladrée på Champs Elysee
 
Har åkt turistbuss genom nästan hela stan (tog ca. 2 o en halv timme)
 
Har åkt tunnelbana åt alla håll
 
Har gått i dom fina blomsterparkerna vid Louvren
 
Har druckit starbucks vid Champs Elysee
 
Hahahaha, de här e bara vad som kommer ur min hjärna just nu! Kan låta lite rörigt :P
Har tyvärr inga bilder än för har inte hunnit ladda över dom. Nu e de SO och Matte som gäller! Prov nästa vecka!
 
Kramar <3